Jag är inte fläckfri

Allmänt
Tidigare under veckan skrev jag ett oerhört kryptiskt blogginlägg. Lite lätt sentimentalt gällande landsfader Arne Weises bortgång, något slags förhållningssätt till julen för att slutligen kulminera i en tankspridd ”slutkläm” rörande Reftele. Om det inte framgick så skrevs inlägget under vargtimmen och i ett berusat tillstånd. Det vore därför på sin plats att självkritiskt tillika befogat ursäkta förgående inlägg. Förmodligen slösade jag er dyrbara tid på ett fullkomligt misslyckat och pinsamt inlägg. Förlåt! 
Jag råder också minderåriga att avstå diverse rusningsdryck fram till vuxen ålder, enligt FN:s barnkonvention 18 år så också som svensk lag förordar. 
 
Med det skrivet hade jag det fantastiskt roligt i onsdags. Jag förfestade hos min vän Josefine med trevliga varmlänningar, dansade och lärde mig en del flamländska. Proost! 
 
Under kvällen har jag sett satirprogrammet ”Svenska Nyheter”. Om ni inte har sett det uppmanar jag er att göra det! Stilistisk samhällskritik med måttfull seriositet till samtida samhällsproblem gör det hela mer kognitivt mottagligt (syftningsfel?).  
 
I morgon står Burseryds IF för motståndet. Om ni inte hör något från mig beror det antagligen på benbrott efter en Carl Persson-tackling, eller som han kallar det: brytning! 
 
Ta hand om varandra! 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här: